ІТ-аутсорсинг: що таке і чому вигідно

ІТ-аутсорсинг: що таке і чому вигідно

ІТ аутсорсинг корисний бізнесу, тому що дозволяє отримувати якісну послугу при одночасній економії витрат на персонал і його утримання. На сьогоднішній день ІТ сфера розвивається таким чином, що бізнесу недостатньо мати одного сисадміна в штаті, тому що один фахівець фізично не може володіти таким обсягом знань і компетенцій. Якісний ІТ-аутсорс допомагає бізнесу в прогресивному розвитку, шляхом вирішення ІТ-задач командою фахівців.

Які завдання покладаються на ІТ бізнесом?

ІТ-завдання можна розділити на рутинні і стратегічні. До рутинних завдань можна віднести:

  • підтримку обладнання в робочому стані;
  • обслуговування комп’ютерних мереж;
  • супровід роботи користувачів;
  • адміністрування БД і сервісів компанії;
  • менеджмент договорів ІТ підрядників і постачальників послуг.

Рутинні завдання – це щоденні завдання, які вирішуються за заздалегідь продуманими алгоритмам.

Вирішення стратегічних ІТ-задач потрібно:

  • при плануванні, для складання бюджету ІТ-витрат;
  • при масштабуванні або диференціації існуючого бізнесу;
  • при відкритті нового бізнесу або напряму;
  • при автоматизації процесів.

Перелік може бути розширений в залежності від специфіки бізнес-процесів, одне в цьому списку залишається незмінним, стратегічними вважаються регулярні завдання, що вимагають високого рівня знань і досвіду. Результатом рішення таких задач є отриманий прибуток / вигода або зменшення / оптимізація витрат.

Як визначити рівень існуючої підтримки ІТ?

Для визначення будуть корисні наступні узагальнені критерії:

  • підтримка зростання компанії – наскільки оперативно ІТ-служба вирішує залежні від неї проблеми?
  • якість, існуючої ІТ-підтримки – ступінь задоволення / незадоволення користувачів компанії?
  • аналіз ІТ-закупівель – що закуповувалося на ІТ-потреби? який результат від понесених витрат за останні півроку, рік?
  • ІТ рішення для оптимізації роботи – як часто керівникові рекомендують доступні нові сервіси, корисні в роботі? які плани розвитку ІТ-сервісів на найближчі 6 місяців, рік?
  • проведення проектів пов’язаних з ІТ: аналіз термінів виконання завдань і труднощів, з якими стикалися в ході виконання;
  • витратна частина на ІТ відділ – зіставляється з вартістю ІТ-аутсорс доступного на ринку на дату проведення аналізу.

У разі, якщо керівник визначив рівень підтримки ІТ як задовільний і вище, тоді подальше читання на цю тему не має практичного сенсу. Якщо ж рівень нижче задовільного, тоді слід замислитись над існуючими пропозиціями і можливостями.

Які існують варіанти виходу із ситуації, коли рівень ІТ-обслуговування не відповідає очікуванням керівництва?

Варіант 1: провести реструктуризацію / реорганізацію ІТ-відділу. Такий варіант підходить керівникам і власникам володіють знаннями в ІТ, достатніми для самостійної постановки задачі і контролю її виконання на кожному етапі. Варіант 2: замовити реструктуризацію / реорганізацію відділу на аутсорс і не тільки впровадити всі рекомендовані зміни, а й тримати під подальшим особистим контролем ІТ-службу. Варіант 3: передати ІТ-підтримку на аутсорс. Раз на півроку, рік потрібно проводити аналіз конкурентів і порівнювати умови і ціни.

Що включає ІТ-аутсорсинг і його переваги?

На розсуд керівництва ІТ-аутсорсинг може включати рішення як рутинних, так і стратегічних ІТ-задач. Перевагою рішень від компанії-аутсорсера будуть:

  • якість і оперативність вирішення проблем;
  • аутсорсери вноситимуть пропозиції щодо оптимізації існуючих ІТ-процесів, розвиваючи власні продажі і технології, якими користуються клієнти;
  • економія на кадрах, не тільки на ЗП і робочих місцях, але і на навчанні;
  • економія ІТ-витрат, яких можна уникнути, якщо мати більше досвіду побудови різних ІТ-інфраструктур, а не тільки тієї, яка вже є;
  • робота з аутсорсером передбачає більш зрозумілу структуру: час реакції, портал реєстрації інцидентів, звітність по проведеним роботам, особливо в разі додаткових робіт або проведення ІТ-закупівель.

Головна задача аутсорсера надавати послуги в рамках домовленостей. Конкуренція на цьому ринку – висока, тому проблемам клієнтів приділяють належну увагу. Ваш персонал, розуміючи, що компанія платить гроші за обслуговування, буде більш вимогливо ставитися до співробітників аутсорсера, а промахи в роботі будуть більш резонансними. Все це в сукупності принесе бізнесу більшу вигоду, ніж безконтрольний ІТ-відділ або системний адміністратор за викликом.

Щоб отримати консультацію або замовити послугу it-аутсорсингу в Києві або по Україні, необхідно зателефонувати за контактними номерами номерами вказаними в шапці сайту або в розділі «Контакти». Також, Ви можете залишити заявку на сайті або замовити зворотній дзвінок.